חברת
ביטוח הבריאות שלי היא חברה גדולה ומוכרת.
הסתבר לי לאחרונה שחלק מהשירותים הכלולים בביטוח נתנים על ידי חברת שירות קטנה בשם X (ע"י מה שנקרא כתב שירות).
אחד משירותי הפוליסה הניתנים על ידי X הוא "חוות דעת שניה" - החזר בגובה של עד 500 ש"ח עבור התייעצויות עם רופאים מומחים כאשר ישנה מגבלה של 2 יעוצים בשנה.
בכדי לקבל החזר על התשלום X דורשת ממני:
1. להחתים על גבי קבלת התשלום המקורית את קופת החולים שהיא מאשרת שקיבלתי החזר מהקופה ואת גובה ההחזר או לחילופין שהחזר לא מגיע לי.
2. לשלוח בדואר רגיל או רשום:
א. מכתב סיכום מהרופא
ב. לשלוח לה בדואר את הקבלה המקורית (זו עם חותמת הקופה).
לאחר מכן מתחיל תהליך של אישור הבקשה ובד"כ יש פינפונג מול X בנוגע לחוסרים וערעורים שלהם דבר שמצריך לשלוח אישורים נוספים בד"כ.
בפועל התהליך המסורבל הוא גורם לי ולאחרים להתייאש.
שאלותי:
1. האם ההליך תקין וחוקי?
2. האם מותר לX לדרוש קבלות מקוריות בדואר בלבד?
3. האם X יכולה לחייב אותי להחתים את הקופה ע"ג הקבלה המקורית?
4. כמה זמן מותר לX למשוך עד אישור הבקשה?
תודה רבה!!